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Marcela López Morales
TÄNZERIN, CHOREOGRAPHIN
Marcela López Morales wurde in Buenos Aires, Argentinien geboren. Ihre Ausbildung und akademische Grade sind: VET im Tanz an der Professionelles Tanzkonservatorium Reina Sofía (Granada, Spanien); Bachelor in Tanzperformance (BA) an der Nationale Universität der Künste UNA (Buenos Aires, Argentinien); Bachelor of Arts (BA) an der Anton Bruckner Privatuniversität (Linz, Österreich) und Master of Arts (MA) an der Anton Bruckner Privatuniversität (Linz, Österreich). Ihre Arbeitserfahrung umfasst unabhängige Produktionen sowie regelmäßige Tanzkompanien in verschiedenen Ländern, darunter Tangokinesis von Ana Maria Stekelman, El Choque Urbano von Analia Gonzalez und Manuel Ablin, Ballet Contemporaneo del Chaco von Mariela Alarcon, C.O.V. Cie Off Verticality von Rose Breuss. Diese Vielfalt an Erfahrungen spiegelt sich in der Fähigkeit wider, mit unterschiedlichen Bewegungsqualitäten und künstlerischen Sprachen wie Tango Argentino und lateinamerikanischer Folklore zu arbeiten. Derzeit arbeitet sie an Choreographie[Inter]Austriaca mit einem Schwerpunkt auf archivierter Tanzforschung und möglichen Übersetzungsmodi in die Tanzproduktion
In English:
Marcela López Morales was born in Buenos Aires, Argentina. She is a professional dancer, choreographer and pedagogue who articulate these three fields of dance in a constant dialogue between practice and theoretic research. Her formal professional training are: VET in Dance, Professional Dance Conservatory “Reina Sofía” (Spain); Bachelor Degree in Dance Performance at National University of Arts (Argentina); Bachelor Degree of Arts & Dance Pedagogy (BA) at Anton Bruckner Privatuniversität (Austria); and Master of Arts (MA) at Anton Bruckner Privatuniversität (Austria). Her work experience include regular dance companies, as well as independent productions in different theatres and countries such as Theater an der Rot (Germany), Teatro Universidad de Concepción (Chile), Teatro del Libertador San Martín (Argentina), Bruckner House Linz (Austria), Teatro Isabel La Católica (Spain), Teatro Feronia (Italy), Lublin Dance Theatre (Poland) and Oleksandr DovzhenkoNational Center (Ukraine), among others. The diversity of experiences is reflected in her ability to work with different movement qualities and artistic languages. Since 2019, she focused on archival and notational dance research and its modes of translation into dance production under the project "Choreographia [Inter] Austriaca"